emira's mumble:

This is my blog. I speak my mind. But sometimes i speak my heart. So pardon me if what i wrote insult you or make you hurt or make u dislike me cuz this is just me!

Monday, September 6

Dear Encik/Puan/Cik BODOHSOMBONG

satu lagi perangai org malaysia yg aku x suke...
BODOHSOMBONG



ko ni bley x jangan salah ertikan komen org len...
jgn memarah org laen...ko sendiri pown x paham isu tu...
so kenapa ko nk bincangkan benda yang ko x paham??
tolong jgn bagi aku annoyed dgn ko....
napa xda gune id yg register..nape ko gune anom??
takotkah anda jika org kenal anda??


ko nk ckp soal agama ek?? okie fine..aku ngaku.,..aku x pakai tudung...mmg wajib..xda isu ready or x ready...dosa dia besar nk2 sbb aku tau menda tu...tp i choose to not wear...dosa dia aku tanggung...trima kasih kerna ingatkan aku ikhlas aku ucap trima kasih..sbb aku tau sesama umat wajib tegur menegur.....insyallah satu ari nnt aku akan pakai gak...

tp ko bercakap mcm org xda agama..ko sembur ayat ko macam org xda pelajaran...so mcm ne org nk respek ape ko ckp...mcm ne org nk trima ape yang ko ckp...
der...agama x mcm ape yg ko ckp tu...so baek ko jangan ckp...diam je...

LOL - Laughing Out Loud..ye dekat artikel tu aku komen "LOL" dear.....pernah ko tanye aku nape aku ketawa?? aku ketawa sbb aku x jumpe satu pown lagi org yang boleh wat aku kagum dengan hujah dia..mostly semua sama...isu ni aku dah lama tanye ustazah aku dulu...sbb kawan baek aku china..yup...dia budha...siap aku pernah tanye dia lagi..if aku nk masuk Church boleh x...if aku nk bace bibble boleh x...?i'm not obsessing but i'm just curious..n i love to seek answers for the quest i have in mind

aku bukan jenis org yg suke sembur org...aku jenis org x paham aku tanye..tp ko ada buat x ape aku buat...aku suke memerhati dan aku suke membaca..aku suke soal antara logik dengan x logik..aku jugak suke rujuk balik menda aku x paham dekat org yg ilmu lebih tinggi....mcm aritu aku tgk cite 'ayat-ayat cinta' aku tanye balik org-org berilmu....nape pmpn kristian yg koma tu boleh kawen ngan laki islam tu?? sedangkan dia belum lagi sedar n peluk islam..tp mcm ne dia ley kawen..mcm ne plak perkahwinan tu sah?? at first aku pk cite tu terpesong..tp after dapat jawapan dia...baru aku paham...

so dear...sebelum ko komen...ape2 yg ko x paham...sila tanye dulu...
sebelum buat ayat konon2 ko pandai...ko selidik dulu...jgn buat macam ni.,.yg malu ko sendiri jugak nnt...aku?? aku x malu...tp aku akan sentiasa senyum sinis dekat ko...sbb aku kesian dengan org bodoh sombong mcm ko...

laen kali bila mak anta sekolah...blaja ye..tunpu perhatian..sentiasa amalkan sikap x paham tanye..tahu!!??






confession on why i still x amalkan ilmu yg i ada:-

i believe in life kita sentiasa diberi pilihan..tipu la if korang ckp korang xda pilihan...akan sentiasa ada right or wrong...i dare to admit...i'm not ready to turn the wheel to the good path...but pls...dont judge me...cuz u might be surprise of who i am deep inside...i'm still on the journey to find myself and the truth...



p/s : sorry for the rudeness...i'm just expressing my anger



7 comments:

Emira Darmia said...

anne : welcome2...dah visit dah redmummy tu...

thanks for the comment eh..

:)

cyruscope said...

nuff said~

Emira Darmia said...

cyrusdavirus : baeklah! weeeeheheheh~

persada2u said...

seronok bca post ni =)

Emira Darmia said...

nape seronok plak?? hahah

Butu Lucius said...

Blogger Emira Darmia berkata...

lu punye sinis mmg terbaek la bro...i like..

2010 Ogos 30 16:50

"Apalah khatib ni, tolong-menolong itu kan tuntutan agama. Kena pula Yang di-Pertuan Agong ini bukan calang-calang, ketua agama Islam okay.

Ketua agama Islam ini bukan sebarangan punya gelaran. Nabi Muhammad SAW pun tak pernah mengaku ketua agama Islam, dia mengaku hanya pesuruh Allah saja. Sebab itu Baginda tak pernah paksa-paksa umatnya untuk berdoa bagi pihak Baginda.

Tapi Yang di-Pertuan Agong kita ini ketua agama Islam. Respeklah sikit bro."

Lucius Makisimus ko ni memang bangsat pengampu cina.

Ko memang trauma sekolah Arab dulu yang mengharamkan semua benda. Topi Manchester United, bola, melancap yang ko selalu lakukan.

Tapi ko dah terrer beno ke nak perli Agung ketua Agama orang Melayu.

Takkan butuh bapak ko nak jadi ketua ugama orang melayu pula.

Ko nak jilat bontot Guan Eng mcam kahtib PAS tu itu ko punya hal.

Orang MElayu PAS memang sial kemaruk puki perempuan Cina mcm
Nik Aziz tapi ko jgn nak perli Agung orang Melayu pula..

Emira Darmia said...

??? x paham..ada kena mengena ngan aku ke?? x mana??