emira's mumble:

This is my blog. I speak my mind. But sometimes i speak my heart. So pardon me if what i wrote insult you or make you hurt or make u dislike me cuz this is just me!

Sunday, December 2

Tajuk xtahu

Aku rindu pada sang pantai..
Aku rindu pada sang ombak..
Aku rindu pada sang bayu...
Yang dahulu senantiasa menemani aku...

Hati ini sepi...
Walau hakikat rumah ini bingit dengan bunyi..
Tidak pernah sunyi...
Aku ingin bebas kembali...
Aku ingin bersendiri lagi..

Sini bukan tempat ku...
Walau mereka darah dagingku...
Mereka x pernah faham jiwa aku...
Mereka x pernah tanya apa yg aku mahu...
Dari kecil...pada mereka..
Aku buruk perilaku..

Tapi sang tanggungjawab selalu berbisik..
"kau x boleh begini..hidup kau x boleh bersendiri...cukup lah tu..
Jgn fikir lg sbb tempat kau memang kat sini.."
Jadi aku tepuk bahu ku sendiri.
Senyum....
Dan senyum lagi...
Bersabarlah dgn tanggungjawab ini...

1 comment:

ghost said...

aroma kebebasan memang sentiasa terhidu oleh kita yang memerlukan ruang. namun dalam ruang tidak semestinya kita bersendirian.


*tetap ingat